تعمیرات میں پتھر کا استعمال، خوبصورتی اور مضبوطی کا امتزاج

تعمیراتی میدان میں جہاں جدت اور معیار کی بلندیاں قابلِ ستائش ہیں وہاں آج بھی عمارتوں اور گھروں کی تعمیر میں پتھر کا استعمال کیا جا رہا ہے۔

پتھر چٹانوں سے نکلتے ہیں اور چٹانیں زمین کی مخلتف سطح سے بنتی ہیں۔ پتھروں کی کوئی خاص شکل اور کیمیائی ساخت نہیں ہوتی لیکن یہ دو یا دو سے زائد معدنیات کا مرکب ہوتے ہیں۔

پتھروں کو تعمیرات میں مجموعی طور پر استعمال کیا جاتا ہے۔ عمارتوں کی سجاوٹ میں پتھر ایک اہم کردار ادا کرتے ہیں۔ مخلتف نامور پتھروں کو سجاوٹ کے مٹیریل کے طور پر استعمال کیا جاتا ہے جیسا کہ ماربل، گرینائٹ، بیسالٹ اور سلیٹ وغیرہ۔ اس کے علاوہ مضبوطی کے طور پر پتھر کا استعمال زمانہ قدیم سے رائج ہے۔ یہی وجہ ہے کہ تعمیرات میں پتھر کا استعمال خوبصورتی اور مضبوطی کے ایک امتزاج کے طور پر ابھرتا ہے۔

 

پتھر کی دیواروں پر مبنی خوبصورت گھر کا بیرونی منظر

عمارتی پتھر کونسے ہیں؟

وہ پتھر جو عمارتوں، دیواروں یا کسی بھی ڈھانچے کی تعمیر کے لیے استعمال ہوتے ہیں انہیں عمارتی پتھر کہا جاتا ہے۔ سلیٹ، سنگ مرمر، چونا پتھر، وغیرہ عام طور پر عمارت کے پتھر کے طور پر استعمال کیے جاتے ہیں۔

عمارتی پتھروں کی اقسام

عمارات کی تعمیر میں استعمال کیے جانے والے پتھروں کی مختلف اقسام ہیں۔

بیسالٹ پتھر

بیسالٹ وہ پتھر ہے جو عام طور پر سڑکوں اور شاہراہوں کی تعمیرات میں استعمال کیا جاتا ہے۔  اس کے علاوہ پلوں، دریاؤں اور ڈیمز کی دیواروں میں کنکریٹ کے ساتھ اس کا استعمال کیا جاتا ہے۔ بیسالٹ پتھر کی ساخت درمیان سے باریک دانے دار اور کمپیکٹ ہوتی ہے۔

یہ پتھر نمی کے خلاف مزاحمت رکھتا ہے نیز یہ کہ اس کی ساخت ٹھوس اور سخت ہے اور اسے ایک مخصوص شکل میں مشکل سے ڈھالا جاتا ہے۔

 

سمندر کے کنارے پر بیسالٹ پتھر کی ایک قسم

 

گرینائٹ، پتھر کی مضبوط اور خوبصورت قِسم

گرینائٹ وہ پتھر ہے جو پلوں اور ان کی دیواروں، ڈیم، پتھر سے بنائے گئے کالموں، ریلوے کے لیے بیلسٹ اور بیرونی دیواروں کی اونچی تعمیر میں استعمال کیا جاتا ہے۔

یہ قدرتی پتھر عام پتھروں کے  مقابلے میں سخت ہوتا ہے اور موہس سکیل (معدنیات کو ماپنے والا آلہ) پر اس کی سختی کا معیار 6 سے 7 ہوتا ہے۔ یہ آرائشی پتھر گھروں، دفاتر اور عمارتوں میں استعمال کیا جاتا ہے۔

 

باورچی خانے میں نصب گرینائٹ پتھر

سینڈ سٹون، ریت کا پتھر

سینڈ سٹون وہ پتھر ہے جو بھاری عمارتی ڈھانچوں میں استعمال کیا جاتا ہے جیسا کہ ڈیمز، پل اور دریاؤں کی قریبی تعمیرات وغیرہ۔ ریت کا پتھر سفید، سرمئی، زرد اور سرخ رنگ میں پایا جاتا ہے

 

مختلف رنگوں میں خوبصورت ریت کے پتھر

 سلیٹ پتھر

سلیٹ کا استعمال عمارت کی خصوصیات میں بہت مختلف نظر آتا ہے۔ جو پتھر کی شیٹوں کی موٹائی اور چٹان کے رنگ پر منحصر ہے۔ یہ پتھر چھت کے ٹائلوں، سلیبوں اور فرش کے طور پر استعمال ہوتا ہے۔

یہ کوارٹج، ابرک اور مٹی کے معدنیات پر مشتمل ہے۔ اور اس کا رنگ گہرا سرمئی، سبز، بھورا، جامنی اور سیاہ ہو سکتا ہے۔ سلیٹ کی ساخت باریک دانے دار ہوتی ہے۔

 

لکڑی کی چھت پر سلیٹ کی نصب ٹائلیں

چونا پتھر

تمام چونا پتھر عمارت کی تعمیر کے لیے مفید نہیں ہوتے۔ ناپسندیدہ قسمیں مٹی سے بھرپور ہوتی ہیں یا کافی نرم ہوتی ہیں اور تعمیراتی کاموں کے لیے عملی طور پر موزوں نہیں ہوتیں۔ تاہم گھنی، کومپیکٹ، اور باریک بناوٹ والی چونا پتھر کی قسمیں جو دراڑوں سے پاک ہوں آسانی سے تیار کی جا سکتی ہیں اور پالش کی جا سکتی ہیں۔

 

ایک معمار چونا پتھر کی ایک قسم دونوں ہاتھوں میں تھامے ہوئے

سنگ مرمر

سنگِ مرمر کا استعمال عمارت کے کالموں، فرش، سیڑھیوں اور سجاوٹی کاموں کے لیے کیا جاتا ہے۔ سنگ مرمر کے پتھر کافی مضبوط، ساخت میں یکساں، کم سے کم غیر محفوظ اور بہترین طور پر پالش ہوتے ہیں۔ اسے آسانی سے کاٹ کر مختلف شکلوں میں ڈھالا جا سکتا ہے۔ سنگ مرمر مختلف رنگوں اور بالخصوص سفید اور گلابی رنگ میں دستیاب ہوتا ہے۔

 

ماربل کی سیڑھیوں اور فرش پر مبنی گھر کا اندرونی منظر

 گنیس پتھر

اس قسم کے پتھر کو معمولی تعمیر کے لیے استعمال کیا جاتا ہے کیونکہ اس کے اجزاء میں نقصان دہ مادوں کی موجودگی اسے عمارت کی تعمیر کے لیے ناپسندیدہ بنا دیتی ہے۔ تاہم، تعمیراتی کاموں میں گنیس پتھر کی سخت قسمیں استعمال کی جا سکتی ہیں۔ اس میں باریک سے لے کر موٹے دانے ہوتے ہیں اور اس کا رنگ ہلکا سرمئی، گلابی، جامنی، سبز بھوری اور گہرا سرمئی ہو سکتا ہے۔

 

گنیس پتھر کا ایک ٹکڑا

کوارٹزائٹ پتھر

یہ پتھر بلڈنگ بلاکس اور سلیب کے طور پر استعمال ہوتا ہے اور یہ مختلف رنگوں میں دستیاب ہیں جیسے سفید، سرمئی، زرد۔

 

کوارٹزائٹ پتھر پر مبنی خوبصورت سلیب

ٹراورٹائن پتھر

یہ ہموار سطحوں، باغ کے راستوں اور صحنوں کے لیے استعمال ہوتا ہے۔ اس پتھر کی خصوصیت اس کی سطح میں سوراخوں ہیں جس کا مطلب ہے کہ اس کی سطح غیر محفوظ اور مرتکز ساخت ہے۔ اسے ہموار، چمکدار تکمیل تک پالش کیا جا سکتا ہے۔ اور یہ بھورے رنگ سے مرجان سرخ تک مختلف رنگوں میں پایا جاتا ہے۔

 

سوئمنگ پول کے کنارے پر نصب ٹراورٹائن پتھر کی خوبصورت قسم

عمارتی پتھروں کا استعمال

مختلف قسم کے کاموں میں استعمال ہونے والے پتھر درج ذیل ہیں

باریک دانے دار گرینائٹ اور گنیس پتھر بھاری انجینئرنگ کے کاموں کے لیے استعمال کیے جاتے ہیں جیسے کہ پل کے گھاٹ، بریک واٹر، یادگار وغیرہ۔

گرینائٹ، کوارٹزائٹ اور کمپیکٹ ریت کے پتھر صنعتی علاقوں میں چنائی کے کاموں کے لیے استعمال کیے جاتے ہیں جو دھوئیں سے متاثر ہوتے ہیں۔

سنگ مرمر اور گرینائٹ پتھر عمارتوں کے کام کے لیے استعمال ہوتے ہیں۔

چونا پتھر اور ریت کا پتھر عام تعمیراتی کاموں کے لیے استعمال ہوتا ہے۔

باریک دانے دار گرینائٹ، سنگ مرمر، اور نرم سینڈ اسٹون نقش و نگار اور آرائشی کاموں کے لیے استعمال ہوتے ہیں۔

کومپیکٹ چونا پتھر اور ریت کا پتھر آگ سے بچنے والی چنائی کے لیے استعمال کیا جاتا ہے۔

گرینائٹ، کوارٹزائٹ پتھر ایسی جگہوں پر عمارت کی بنیادوں میں استعمال ہوتے ہیں جہاں زیر زمین پانی کی سطح بلند ہو۔

سنگ مرمر، سلیٹ، سینڈ اسٹون اور گرینائٹ پتھر فرش کے لیے استعمال کیے جاتے ہیں۔

 

مضبوط پتھروں سے تعمیر شدہ تاریخی عمارت

 

پتھروں کے دیگر استعمال

اس کے علاوہ کچھ پتھروں کا استعمال آرٹ اور مجسمہ سازی کے لیے بھی کیا جاتا ہے۔

کچھ پتھروں کا تحقیقی شعبوں میں استعمال ہوتا ہے۔ جنہیں زمین کی اندرونی ساخت کا مطالعہ کرنے کے لیے استعمال کیا جاتا ہے۔

پرانے وقتوں میں پتھروں کو اسلحہ کے طور پر بھی استعمال میں لایا جاتا تھا۔

عام طور پر پوشیدہ اور پرانی چٹانیں فوسلز، ان کے وجود اور فطرت کے مطالعہ کے لیے استعمال ہوتی ہیں۔

ڈولومائٹ نامی پتھر شیشے کی صنعتوں میں شیشے کی تیاری کے لیے استعمال ہوتا ہے۔ سلکا پتھر کوارٹزائٹ، نوواکولائٹ، اور دیگر مائکرو کرسٹل لائن بنانے کے لئے صنعتوں میں استعمال کیا جاتا ہے

 

قدیم ڈیکوریشن پیس پر نصب خوبصورت آرائشی پتھر

 

مزید خبروں اور اپڈیٹس کیلئے وزٹ کیجئے گرانہ بلاگ۔

About Farah Rehman

جواب دیں

آپ کا ای میل ایڈریس شائع نہیں کیا جائے گا۔